gezonde lunch ideeën!

Avocado toast
Wat heb je nodig?
– Een rijpe avocado
– Tomaat
– Brood
– Peper en zout
– Eventueel spinazie
Hoe ik het altijd doe is ik rooster het brood altijd even, zodat het lekker knapperig word. Ondertussen snijd ik de tomaat in stukjes of in plakjes en pak ik een avocado waar ik de pit uit haal. Als het brood klaar is smeer ik er de avocado op, dit mag lekker dik! Het is helemaal aan jezelf. Vervolgens leg ik de tomaat plakjes erop. Als ik de tomaat in stukjes heb gesneden doe ik dit door de avocado.
Eventueel kun je voordat je de avocado op je brood smeert er nog spinazie op doen. Dit is ook erg lekker! En als allerlaatst doe ik er nog wat peper en zout op.
Pasta
Dit kun je de avond ervoor als avondeten maken en de volgende dag meenemen naar school in een bakje, als er nog een portie over is.
Pasta’s kun je op vele manieren maken, het is maar net wat je lekker vind. Er zijn veel recepten te vinden op internet, YouTube bijvoorbeeld.
Je houdt het gezond door te zorgen dat alle ingrediënten plantaardig zijn.
Pindakaas met banaan
Dit is hooguit het aller makkelijkste recept. Het enige wat je nodig hebt is brood, een rijpe banaan (die kun je herkennen aan de bruine stippen op de schil) en pindakaas. Zorg er wel voor dat de pindakaas zo min mogelijk ingrediënten heeft. Gezonde pindakaas kun je herkennen aan de vloeibaarheid. Het is een stuk vloeibaarder als de pindakaas van Calvé bijvoorbeeld. Ook moet je voordat je het gebruikt even roeren met je mes.
Ik denk dat iedereen wel snapt hoe je dit broodje maakt.
Smoothie
Als je een smoothie voor lunch gaat drinken, moet je er wel voor zorgen dat je er vol van raakt! Dat doet deze smoothie zeker.
Wat heb je er voor nodig?
– 3/4 in stukken gesneden rijpe mango’s
– 3/4 rijpe bananen
– 3 handen boerenkool
– Een kopje kokosnootwater, kraanwater of plantaardige melk
Als je de smoothie groener wil, stop je er meer boerenkool in. En als je het minder groen en sterk wil, stop je er simpelweg minder boerenkool in.
Blenden maar!
Smoothie
Wat heb je nodig?
– Een halve ananas
– 3/4 handen aardbeien
– 1/2 kopjes sinaasappelsap
– Water of kokosnootwater
Bij de aardbeien kan je de top er aan houden, aangezien deze blaadjes ook voedingsstoffen bevatten.
Geef een reactie

